Om een product toe te voegen,
klikt u op het
LOG IN
Frequently Asked Questions (FAQ)
Staat je vraag en antwoord er niet bij? Dan kan je altijd contact opnemen met ons voor je vragen via info@95percent.nl
95percent verlengt de levensduur van schoenen door ze te herstellen en een nieuw thuis te geven. Daarom werken wij met erkende merken en professionele schoenmakers. Voor wederzijds succes, en een duurzame toekomst.
“Sustainable fashion is not a trend but the future.”
Onze missie is een steentje bijdragen aan een duurzame toekomst. Ons streven is om een 95percent imperfecte schoen een tweede kans te geven. Dit maakt het voor ons en onze klanten een 100% duurzame deal. Om dit te bereiken wordt de overige 5% door ons maatschappelijk verantwoord ingevuld. Hiervoor zijn soms kleine herstellingen nodig en werken wij met professionele schoenmakers. Het levert altijd een schoen met een verhaal op. O Om dit mogelijk te maken, werken wij samen met de grootste schoenenwinkels van Nederland, zoals Omoda en Nelson. Samen gaan we voor 100% duurzaam. 95percent is een initiatief van onpaarschoenen.nl. Onpaarschoenen geeft schoenen een nieuw leven.
Wij geven onze schoenen sterren. Dit doen wij om aan te geven welke status de schoen heeft. Wij hanteren drie categorieën schoenen: zo goed als nieuw, lichte gebruikssporen en gebruikssporen. Het volgende kan je verwachten:
- 5 sterren: Zo goed als nieuw. De schoen is in deze conditie praktisch nieuw en niet gedragen. Het kan soms zijn dat jouw schoen alleen een los gespje of haakje heeft gehad. Dit is volledig in ere hersteld door de schoenmaker, zodat jij kan genieten van een gloednieuwe schoen met 55% korting.
- 4 sterren: lichte gebruikssporen. Deze schoen heeft veelal lichte gebruikssporen, maar is verder nog in zeer goede staat. Wij proberen alles zo goed mogelijk met de hand te herstellen. Het leuke van deze categorie schoenen: extra korting tot 60%. Jij hebt een super deal voor een werkelijk prachtige kwaliteitsschoen.
- 3 sterren: gebruikssporen. De schoen heeft zichtbare gebruikssporen. Denk hierbij aan een krasje of een pasplooi in het leer. Jij profiteert van korting tot 70% op de verkoopprijs.
Heb je iets bij ons besteld, maar ben je toch niet helemaal tevreden? Dat vinden wij jammer, maar we lossen dit graag samen met jou op. We hebben hiervoor een gemakkelijk retourproces waarmee je kosteloos via Homerr je pakket kan retourneren zonder opgaaf van reden.
Hiervoor gelden een aantal regels;
- Alleen ongebruikte en niet beschadigde artikelen komen in aanmerking voor restitutie.
- Constateer je een defect? Vermeld dit als retourreden. Dan kan je direct een foto uploaden en beoordelen wij wat te doen. Wij proberen namelijk onnodige retouren te voorkomen.
- Retourneren altijd binnen 14 dagen na ontvangst.
- De bestelling kan geretourneerd worden via een Pakketpunt bij je in de buurt. Via Homerr kun je kosteloos retourneren, bij andere vervoerders vragen wij een kleine toeslag.
Via de volgende link www.95percent.nl/retouraanmelden kun je eenvoudig de schoenen aanmelden en krijg je direct na aanmelding een pakbon waarmee u het pakket kan afgeven bij Pakketpunt.
Heb je vragen aan ons hierover? Dan stel je die gemakkelijk via 085 018 28 19 of klantenservice@95percent.nl
Ja je kunt bij ons op de eerder toegelichte wijze onder de vorige vraag kosteloos retourneren. Dit kosteloos retourneren vindt plaats via Homerr. Andere vervoerders kan u eenvoudig gebruiken maar kost via ons portaal een kleine vergoeding.
Nadat het pakket bij ons binnen is gekomen boeken wij het geld altijd binnen 14 dagen op uw rekening. Valt het buiten deze termijn neem dan even via mail of telefonisch contact met ons op.
Voor het verzenden van bestellingen boven de 50 euro rekenen wij geen verzendkosten. Voor het verzenden van bestellingen tussen 0 en 50 euro rekenen wij 3,95 euro. Als je schoenen wilt retourneren, dien je binnen 14 dagen na de levering het pakket aan te melden via ons retourportaal. Het retourportaal vind je hier: www.95percent.nl/retouraanmelden Het retourneren van schoenen is dan ook gratis en ook de verzendkosten krijg je terug in het geval je alle artikelen retourneert. Lees meer over onze klantenservice en het retourneren van schoenen op onze pagina "Retourneren".
Voor België en Luxemburg zijn de verzendkosten ook kosteloos boven de 50 euro. Het retourneren vanuit België en Luxemburg is ook kosteloos en kan via dezelfde retour aanmeld pagina. Je dient alleen links bovenin het Belgische vlaggetje aan te klikken in de drop down.
Een slim alternatief voor nieuw: beter voor jou en beter voor de wereld. Onze refurbished schoenen zijn door middel van een opknapbeurt door onze schoenmakers weer als nieuw. Zo krijgen ze een tweede leven. Wij hanteren vier categorieën schoenen: zo goed als nieuw, lichte gebruikssporen en gebruikssporen. Dit geven we aan in sterren en staat weergegeven bij het product.
Het volgende kan je verwachten:
- 5 sterren: Zo goed als nieuw. De schoen is in deze conditie praktisch nieuw en niet gedragen. Het kan soms zijn dat jouw schoen alleen een los gespje of haakje heeft gehad. Dit is volledig in ere hersteld door de schoenmaker, zodat jij kan genieten van gloednieuwe schoenen tot 50% korting.
- 4 sterren: lichte gebruikssporen. Deze schoen heeft veelal lichte gebruikssporen, maar is verder nog in zeer goede staat. Wij proberen alles zo goed mogelijk met de hand te herstellen. Het leuke van deze categorie schoenen: extra korting tot wel 60%. Jij hebt een super deal voor een werkelijk prachtige kwaliteitsschoen.
- 3 sterren: gebruikssporen. Deze schoenen hebben zichtbare gebruikssporen, maar zijn in goede conditie. Een schoen met een krasje, een pas plooi in het leer krijgt bij ons drie sterren. Jij profiteert daarom tot 70% korting op verkoopprijs.
Jouw aankoop is een win-win situatie. Het is niet alleen voor jou een superdeal, maar ook goed voor het milieu. Want de niet duurzame levensloop van een schoen wordt optimaal gebruikt en niet te grabbel gegooid vanwege iets kleins.
Jouw favoriete retailer wil jou altijd de beste en mooiste schoenen aanbieden. Een schoen met een veterringetje los die 1 dag is gedragen kan niet weer in een winkel verkocht worden. Hoe graag ze ook willen, want de schoenen zijn vaak als nieuw. Wij hebben de mogelijkheid om deze retour schoenen te kopen voor een goedkopere prijs dan de originele prijs. Vervolgens hebben wij het netwerk en platform om ze aan te bieden. Dit maakt dat 95percent altijd een interessante duurzame deal voor jou hebben.
Wij kopen onze schoenen in via retailers in Nederland en ook daarbuiten. Bekende leveranciers zijn Omoda, Assem, Schuurman Schoenen en nog veel meer! Op deze manier proberen we continu een veelzijdig aanbod te hebben. Meer informatie over onze partners vind je op de partnerpagina. We zorgen er met ons netwerk voor dat we veel soorten, merken, maten en stijlen kunnen aanbieden.
Je bestelling wordt zo snel mogelijk bezorgd. Zodra de betaling is afgerond wordt je bestelling verwerkt door onze fulfilmentpartner. Bestel je op werkdagen voor 22.00 uur, dan heb je jouw bestelling morgen in huis.
Bij 95percent kan je eenvoudig en veilig betalen met diverse betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, Creditcard, Riverty, SOFORT Banking en met PayPal. Wil jij meer weten over deze betaalmogelijkheden? Lees verder.